Välkommen

Bloggen är under konstruktion - startad 2012-08-15 klockan 22.30 (ca).

onsdag 15 augusti 2012

Första inlägget

Här tänker jag skriva om artisterna och musiken, konserterna och skivorna, minnena och förhoppningar - allt kopplat till min oprofessionella kärlek till BLUESMUSIKEN.
Jag kan varken spela något instrument eller sjunga, jag nynnar till och med i otakt. Men lyssna på musiken - det kan jag.

Den som vill bilda sig en uppfattning om vad för typ av blues jag gillar kan söka upp mina spellistor på Spotify (när jag väl listat ut hur så ska jag lägga upp länkar). Jag har i dagsläget lagt upp sex stycken olika mix-listor under samlingsnamnet "ROGERS BLUES". De är numrerade från 1-5b - enligt följande;
  1. 1st Class (mina favoriter)
  2. 2nd Class (platsar inte riktigt i första klass)
  3. Oldies (äldre än 70-talet)
  4. The Ladies (damerna kan också - inte särskilt komplett än)
  5. Covers (lika bra som/bättre än originalen, eller?)
  6. (5b egentligen) Originals (avgör själv vilken version som är bäst)
 Det är inte alltid Cover-versionen heter detsamma som originalet, eller ens låter särskilt likt - men bra är dom allt som oftast i bägge versionerna. Listorna uppdateras vartefter jag hittar nya och gamla favoriter, ska försöka hålla er informerade om det händer något radikalt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar